Sunday 3 December 2017

First Advent

You know, I am not christian.
But celebrating of  Christmas is always lovely thing. 

So.....I do, advent candle...and bake cookies especially for my partner.
Sometimes I ask him, how was his childhood, what his mother made for family.
He talk such a beautiful story of his family and I love to hear.
At least I want to make something for him to feel familiar.

We had snow in the morning. 
It was cold, somehow lovely.

私はクリスチャンじゃないけれど、クリスマスシーズンはなんだかワクワクするし、やっぱり皆のように祝いたいと思ってしまう。

だから、ヨーロッパの慣習通り、アドヴェントキャンドルを作り、クッキーを焼いてその日を迎える。でもこれはほとんどパートナーの為。

時々、私は彼に尋ねる。
あなたの子供の頃のクリスマスはどうだった?お母さんはどうやってたの?
彼の暖かい子供の時代の話を聞くのは大好きだ。とても暖かな良い家族。
行事を大切にしながら、惜しみない愛情を子供たちに注いでいた。

自分の子供時代も省みつつ、
彼もまた優しい暖かな子供時代を過ごしたのだとほんわかするのだ。

奇しくも、朝は雪だった。
寒い、でも素敵。



No comments:

Post a Comment