Monday 7 August 2017

Norway summer course in 2017



Always returning to Norway in the summer, such a lovely routine. 
Intensive music making and live together. 
We enjoy life in Sund and work together almost without sleep!

This year was a bit special for me, not only because of Stain-way concert, 
but also have done Chamber-music organising. 
This was quite challenging-job, 
and I am quite proud of myself what I could have done for people. 

So, I am happy in 2017, too !!

毎年夏にノルウェーに戻ってくる、素晴らしいルーティンである。
音楽をともに作るという共通の目的の元、
皆で同じ屋根の下に暮らし、同じものを食べ、集中して学ぶ。
私たちは心底、ここでの一週間、共に学ぶ事をほぼ眠らずに楽しんでいる。

今年は、私にとって少し特別な年であった、
コースのオープニングにスタンウエイでのコンサートを行ったことだけではない
通奏低音奏者として働くと同時に、室内楽のオーガナイズを仰せつかったからである。
これは、かなり厄介な仕事で
皆に幸せにコースを終えて欲しい私としてはほぼ寝ずに働いた。
手前味噌であるが、このコースに今回私が貢献した内容は誇りに思っている。
そして、今年も実に幸せであった。






and....Me and Ketil did again 3 hands + 2 feet performance on Wagner organ.

That's fun ;)

そして、私とシェティエル、フェスティバルでのマラソンコンサートで3手2足のオルガンパフォーマンスを行った。トロンハイム大聖堂の素晴らしいワーグナーオルガンを少なからず演奏できた事は、もちろん幸せであったし、単純に楽しい思い出である。






No comments:

Post a Comment